Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
Als u een klacht heeft of tegen problemen aanloopt op school, willen we dat goed oplossen. De meeste kwesties kunnen vrij snel worden opgelost door het te bespreken met de betrokken groepsleerkracht. Wanneer dit niet goed verloopt kan de directeur erbij betrokken worden. Wanneer de gesprekken met de groepsleerkracht, de directie en het bestuur niet tot een oplossing leiden, kan advies gevraagd worden bij de klachtencommissie van Verus in Woerden.
U kunt de klachtenprocedure en regeling Ongewenste Initimiteiten opvragen bij bestuur of directie. Het spreekt vanzelf dat elk gesprek vertrouwelijk wordt behandeld.
Op onze school zijn twee vertrouwenspersonen aangesteld, één voor de ouders en één voor de leerlingen. Wanneer een leerling een probleem heeft dat hij niet met de groepsleerkracht of de directeur kan bespreken, is Trudy Cammeraat aangesteld als vertouwenspersoon. Zij heeft bovendien een postvak in de hal waar kinderen schriftelijk om hulp kunnen vragen.
Wanneer ouders niet tot een oplossing kunnen komen met de groepsleerkracht, en ook niet met de directie of het bestuur, kunnen zij de externe vertrouwenspersoon benaderen. Op de website van de vereniging kunt u alle informatie vinden; https://www.fidesonderwijs.nl/over-ons/klachtenregeling